Klíčové aktivity

 

01 Vytvoření vzdělávacího programu

Tato klíčová aktivita bude vytvořena dvěma částmi:

a) vytvoření výukových materiálů

b) realizace vybavení odborné učebny

Vytvoření výukových materiálů zahrnuje:

I. Učební text

Výukové učební texty budou vytvářet řešitelky vedené hlavní řešitelkou za spolupráce odborných konzultantů z vybraných medicínských oborů ve formátu A4 v rozsahu 40 stran barevně - 1000 ks, tj. pro každého žáka cílové skupiny. Výukové texty budou doplněny pracovními listy, kde si budou moci žáci z cílové skupiny ověřovat získané teoretické vědomosti i praktické dovednosti, doplňovat potřebné informace z dané problematiky včetně anatomických obrázků s popisky reprodukčních orgánů a fyziologií orgánů. Součástí textů budou i způsoby prevence, kontakty na odbornou pomoc a webové stránky.

II. E-learningový kurz

E-learningový kurz bude obsahově kopírovat výukové učební texty a bude obsahovat také části videonahrávek - samovyšetřování varlat a názorné gynekologické vyšetření děložního čípku. Rozsahem bude pokrývat problematiku onkologického onemocnění děložního čípku a varlat. Bude obsahovat také testovou část k ověření získaných znalostí. Kurz bude po obsahové stránce vytvořen týmem řešitelů a po odborné stránce týmem odborných konzultantů. E- learningový kurz budou žáci absolvovat ze svých domovů formou samostudia.

Výstupem aktivity bude vybavení specializované učebny určené pro rozšířenou výuku odborných předmětů (somatologie, ošetřovatelství) a pro výuku v oblasti reprodukčního zdraví pro žákyně a žáky jiných středních škol a zpracované učební texty, e-learning, webové stránky, prezentace a metodická příručka lektora.

 

02 Školení pedagogických pracovníků a vybraných žáků

Cílem této klíčové aktivity je proškolení pedagogických pracovníků, kteří budou působit jako řešitelé a lektoři a vybraných žáků školy. Školení pedagogických pracovníků proběhne ve dvou dnech, po 8 vyučovacích hodinách, kdy je budou školit odborní konzultanti. Žáci budou vybráni na základě teoretických znalostí, zájmu o danou problematiku, popřípadě blízkou zkušenost, s dobrými komunikačními schopnostmi. Proškoleno bude celkem 16 žáků prvního ročníku. Žáci budou proškoleni lektory (školení v délce 6 hodin) a budou předávat své poznatky formálně během výukových jednotek. Vybraní žáci jsou schopni lépe svým vrstevníkům předat zkušenosti a vědomosti rétorikou svého věku. Aktivita bude probíhat po dobu 2 měsíců paralelně s aktivitou č. 01. Náklady budou tvořeny mzdovými prostředky na řešitele, lektory, odborné konzultanty a na administrativní zaměstnance. Cílová skupina se účastní v počtu 16 žáků naší školy.

Výstupem aktivity budou proškolení řešitelé, lektoři a vybraní žáci naší školy.

 

03 Pilotní ověření vzdělávacího programu

Pilotní ověření bude probíhat v období dvou měsíců. Zúčastní se ho 60 žáků, tj. 4 skupiny po 15 žácích. Pilotáž vzdělávacího programu bude provedena lektory. Této aktivity se zúčastní také hlavní řešitelka a administrativní část týmu. Popis aktivity č. 04 platí také pro tuto aktivitu s tím rozdílem, že učební texty budou provizorní a doznají (stejně jako e-learning) po pilotáži změn. Tato aktivita bude následovat po 9 měsících aktivity č. 01, kterou na dva měsíce přeruší. Pak bude následovat 1 měsíc aktivity č. 01, kdy řešitelé zapracují připomínky lektorů a odborných konzultantů.

Výstupem aktivity bude Zpráva o pilotním ověření vzdělávacího programu, na jejímž základě provedou řešitelky úpravy všech materiálů.

 

04 Vzdělávání žákyň a žáků

Výuková jednotka bude obsahovat vstupní instruktáž, kdy budou žáci seznámeni s obsahem vzdělávacího programu, s cíli projektu, průběhem, předáním výukových materiálů. Seznámíme je s dalšími možnostmi získávání informací, odborné pomoci z dané problematiky, využití webových stránek a výukových textů. Dále zjistíme informovanost o dané problematice pomocí pracovního listu, na nějž navážeme. Jednotka bude zaměřena na teorii reprodukčních orgánů a k získání teoretických poznatků z dané problematiky. K realizaci klíčové aktivity budeme využívat výukové modely ženské a mužské pánve, které nám poslouží k názorné demonstraci reprodukčních orgánů. K pochopení fyziologie pohlavních orgánů nám poslouží výukový program na CD. Seznámíme žáky s preventivními opatřeními těchto onemocnění a způsobem prevence, kterou je použití kondomu. Zde využijeme model penisu. K výuce nám poslouží i prezentace v power pointu z oblasti dermatovenerologické (pohlavně přenosné choroby), urologické, onkologické, gynekologické a otorinolaryngologické připravené ve spolupráci s odbornými konzultanty. V další části se zaměříme na význam preventivních prohlídek u dívek a samovyšetření varlat u chlapců. Zaměříme se na demonstrativní ukázky samovyšetření varlat. K praktickému nácviku nám poslouží model varlat. Seznámíme žáky s gynekologickým vyšetřením, kde využijeme patologický model ženského reprodukčního orgánu, využijeme gynekologické pomůcky k názorné ukázce. Výukovou jednotku doplníme o kasuistiky - případové studie konkrétních nemocných.V dalším výukovém bloku se provede shrnutí předchozích poznatků formou společné diskuze. Zpětnou vazbou bude test teoretických vědomostí a praktického využívání našich doporučení. Vzdělávací program bude probíhat ve třihodinové výukové jednotce.

Výstupem této aktivity, která je pro realizaci projektu zásadní, bude získání teoretických znalostí žákyň a jejich seznámení s gynekologickým vyšetřením děložního čípku a shlédnutí případných patologií děložního čípku na modelu a žáků, kteří budou seznámeni s teoretickými poznatky, samovyšetřením varlat a patologiemi mužských pohlavních orgánů.